وضغیت وبلاگ ما؟

آمار مطالب

کل مطالب : 548
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 107
باردید دیروز : 30
بازدید هفته : 798
بازدید ماه : 10231
بازدید سال : 36191
بازدید کلی : 379095

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مثل باران باشیم و آدرس mobinir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نویسنده : BARANE313
تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396
نظرات

گفتند که تک سوارمان در راه است

از اول صبح چشممان بر راه است

از یازدهم دوازده قرن گذشت

تا ساعت تو چقدر دیگر راه است؟

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2654
برچسب‌ها: امام زمان , عید ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 2739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1396
نظرات

تو بوق و کرنا کردن که برجام نفتی باعث افزایش قیمت نفت شده که اگه یه بررسی دقیقی کنیم متوجه میشیم دلیل اصلیش دولت نبوده بلکه حوادث منطقه بوده.

یه بررسی کوچیک کنیم می فهمیم در حال حاضر الان اکثر چاه های نفت افتاده دست شیعه ها، مخصوصا در عراق و یمن.

عربستان هم که مجبوره برای صادرات نفت خودش تنگه هرمز رو با خط لوله دور بزنه اما بازم با نیروی دریایی سپاه مواجهه .

از طرفی عربستان بخواد نفتشو به شرق آسیا صادر کنه باز باید از تنگه باب المندب رد کنه که این تنگه هم از شانس بدش دست یمنی هاست.

از اون طرف هم نیروهای مدافع حرم و روسیه اکثر چاه های نفت رو از داعشی ها پس گرفتن و مانع ارسال نفت به ترکیه شدن.

افزایش قیمت نفت ربطی به زنگنه ندارد
از طرف دیگه عربستان برای ضربه زدن به ایران اونقدر از چاه هاش برداشت کرد که خیلی از چاه های نفتش ریزش کرده و الان دچار بحران شده.

درواقع دولت مخصوصا زنگنه هیچ کاری نکردن. فقط باید دعا به جون سوریه و عراق و یمن و مدافعین حرم و سپاه کنن و بس.

فعلا بخاطر وجود آقای زنگنه دادگاه لاهه برای قرارداد کرسنت ایران رو بدهکار کرده. اونم چه بدهیی. باید کلی به امارات باج بدیم.

اگه واقعا برجام نفتی تأثیر داشت ازش توی کرسنت استفاده می کردن تا دادگاه لاهه پدرمون رو در نیاره.

پ,ن : خدایش ملت مثل قبل نیستن یک مقدار رو راست باشین بد نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 2760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396
نظرات

رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمودند:


سوگند به آن که مرا به راستى مبعوث به رسالت نمود، هر که در این روز درى از خیر و نیکى را فراگیرد به تحقیق به شاخه اى از شاخه‌هاى درخت طوبى در آویخته که او را به سوى بهشت می‌کشاند و هرکه در امروز دری از شرّ و بدى را فراگیرد به یقین به شاخه اى از شاخه هاى زقّوم درآویخته که او را کشاننده به سوى آتش است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1405
برچسب‌ها: ماه شعبان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396
نظرات
آمدنيوز جاسوس ترکیه یا جاده‌صاف‌کن انتخابات!
کارشناس سياسي شبکه بي‌بي‌سي فارسي، با انتشار ويدئويي مدعی شد سایت آمدنیور توسط سازمان جاسوسی ترکیه مدیریت و کنترل می‌شود، این شائبه در حالی مطرح می‌شود که تحلیل‌های متعددی درباره حمایت طرفداران دولت از این سایت وجود دارد.

به گزارش جام نیوز، پیمان عارف که به عنوان کارشناس سياسي شبکه بي‌بي‌سي فارسي شناخته مي‌شود، در اين ويدئو، «آمدنيوز» را حاصل برنامه‌ريزي سازمان جاسوسي ترکيه (ميت) معرفي مي‌کند و مي‌گويد که روح‌الله زم، مدير اين سايت که اکنون در پاريس ساکن است،ماهانه با هزينه سازمان جاسوسي ترکيه به استانبول مي‌آيد و ضمن دريافت راهبردهاي مدنظر ترکيه، حقوق 8 هزار يورويي مي‌گيرد و به پاريس بازمي‌گردد. در ويدئوي منتشر شده توسط عارف، به «نگام» (ناگفته‌هاي ايران ما) ديگر سايتي که توسط «ميت» حمايت و اداره مي‌شود، نيز اشاره شده است. عارف مي‌گويد: سايت «آمدنيوز» و سايت «نگام» توسط سازمان ميت ترکيه اداره مي‌شوند؛ روح‌الله زم کارگزار ايراني «آمدنيوز» در پاريس و احمد شمس کارگزار ايراني «نگام» در آنکاراست؛ اينها از ميت ترکيه حقوق مي‌گيرند؛ «آمدنيوز» يک‌ شبه سبز نشد. افشاگري پيمان عارف البته واکنش‌هايي را از سوي نگام و آمدنيوز به دنبال داشته است. اين دو سايت در مطالبي به سوابق سياسي عارف اشاره و به وي حمله کرده‌اند. آمدنيوز با انتشار مطلبي از روزنامه يني شفق ترکيه درباره بازداشت پيمان عارف توسط مأموران امنيتي ترکيه به نقل از اين روزنامه عارف را مأمور امنيتي مي‌نامد! 

آمدنيوز مي‌نويسد: تشويق برخي از افراد براي مهاجرت به ترکيه، ساختن پرونده‌هاي تقلبي براي آنان جهت ارائه به کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در ترکيه، بدنام کردن فعالان سياسي و زندانيان سابق سياسي با اصرار به دعوت کردن آنها به ترکيه و تله گذاشتن در مسير پناهجويان براي قرار گرفتن در دام‌هاي امنيتي طراحي شده از جمله اقداماتي است که پيمان عارف تحت عنوان فعال سياسي و کارشناس بي‌بي‌سي، در طول دو سال اقامت خود در ترکيه بسياري از هموطنان ايراني را گرفتار و موجبات تباهي زندگي آنها را فراهم کرده است. کارشناس سياسي شبکه بي‌بي‌سي فارسي آذرماه امسال و بعد از کودتاي نافرجام در ترکيه بازداشت شده بود.



سايت بي‌بي‌سي فارسي در خبر بازداشت عارف نوشت: «سميرا جمشيدي، همسر پيمان عارف، به نقل از وکيل او گفت که آقاي عارف با شکايت سازمان امنيت ترکيه بازداشت شده است. براساس اين گفته‌ها «اتهام‌هاي تروريستي يا مسائل مرتبط با کودتاي نافرجام ترکيه و شبکه فتح‌الله گولن عليه آقاي عارف مطرح نشده است. در ماه‌هاي اخير هزاران نفر در ترکيه با اتهام‌هاي اين چنيني بازداشت شده‌‌اند.» 

علاوه بر افشاگري پيمان عارف در روزهاي اخير افشاگري درباره ماهيت سايت و کانال تلگرامي آمدنيوز بيشتر شده است. احمد شمس نيز در ويدئويي به افشاي آنچه در پشت‌پرده آمدنيوز مي‌گذرد، پرداخت. در اين ويدئوي خبرساز شمس از نحوه خروج روح‌الله زم از ايران و نحوه فعاليتش در خارج از کشور سخن گفته است. یکی از تحلیل‌های قوی که درباره فعالیت این سایت ضدانقلاب مطرح است، موضوع حمایت طرفداران دولت یازدهم از آمدنیوز در جهت تخریب چهره‌های منتقد و جریان‌های اصولگرا، سپاه و دستگاه قضایی است.



جالب اينجاست که گردانندگان آمدنيوز پس از آنکه اولين بار روزنامه «جوان» در گزارشي افشاگرانه پشت‌پرده اين سايت و حضور روح‌الله زم را در مديريت آن افشا کرد، با انتشار پستي در کانال تلگرامي آمدنيوز سعي داشتند با فضاسازي اين رابطه را تکذيب کنند، اما اکنون نه تنها حضور روح‌الله زم بلکه ارتباط وي با سازمان‌هاي جاسوسي بيگانه نيز افشا مي‌شود. 

ويدئوي پيمان عارف درباره مزدوري «آمدنيوز» براي سازمان جاسوسي ترکيه در حالي منتشر مي‌شود که اين سايت و کانال خبري در پشت نقاب وطن‌دوستي مدت‌هاست اقدام به انتشار مطالب تفرقه‌آميز کرده است. آمد‌نيوز با وجود تلاش براي افشاي گذشته پيمان عارف، هيچ واکنشي نسبت به افشاي مزدوري اين سايت براي سازمان جاسوسي ترکيه نداشته است. دولت ترکيه که مدت‌ها است در سوريه به دنبال کمک به تروريست‌هاي مسلح و تضعيف حکومت قانوني اين کشور است، بر سر حمايت ايران از جريان مقاومت شروع به انتقاد از کشورمان کرده و آمدنيوز نيز اين خبرها و خبر‌سازي‌ها را پوشش مي‌دهد!

منبع : روزنامه جوان

پ.ن:متاسفانه بعضی از هم وطنان عزیز که از خودشون بی بصیرتی نشون میدن این سایت و کانالش رو بسیار قبول دارن.شعار این سایت و کانال آمد نیوز آزاد صحبت کردن و طرفدار مردم بودن است.اما بنده چیزی که در کانال این مجموعه مشاهده کردن چیزی جز توهین به اصول گرایان و سپاه و نظام نیس.فرهنگ دیرینه ی مردم ما به آن ها اجازه ی توهین به هم وطنان خودشان را نمی دهد.امیدوارم دیگر احزاب ها از این افراد منافق حمایت نکنند.

#حق جو باشیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 16741
موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396
نظرات

http://bayanbox.ir

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1771
برچسب‌ها: یا زینب , مدافعان حرم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1396
نظرات

Image result for ماه رجب

*أین الرّجبیون*

تعداد بازدید از این مطلب: 1187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1396
نظرات

کانال تلگرام ما:meslebaran1@

تعداد بازدید از این مطلب: 1254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1396
نظرات

هر گفتار یا کرداری که سبب تکذیب، انکار، عیب گذاری و ناقص شمردن، تمسخر و استهزای دین اسلام یا اهانت به مقدسات و کوچک شمردن و دست برداشتن از آن گردد، موجب تحقق کفر و ارتداد می شود.

 


 

مرتد

ارتداد چیست؟

«ارتداد» که از واژه «رد» گرفته شده، در لغت به معنای بازگشت است . در فرهنگ دینی، بازگشت به کفر ارتداد و رده نامیده می شود، (المفردات فی غریب القرآن، راغب اصفهانی، ص 192و193)  البته مساله ارتداد و احکام جزایی مترتب بر آن به اسلام اختصاص ندارد. در برخی دیگر از ادیان و مذاهب بزرگ نیز هرگاه کسی از دین برگزیده و منتخب روی گرداند ، کافر به شمار می آید و بدان سبب که از دین سابق برگشته، مرتد خوانده می شود.

در فرهنگ اسلامی از آن جهت که دین حقیقی نزد خدا اسلام است، (آل عمران (3) : 19) هر کس خدای متعال یا وحدانیت وی، حیات پس از مرگ (معاد)، شریعت اسلامی یا نبوت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) را باور نداشته باشد، کافر قلمداد می شود . (مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ابوعلی طبرسی، ج 2 - 1، ص 128) البته جوهره همه ادیان الهی واحد است; گرچه به مقتضای تفاوت شرایط اجتماعی، شرایع نیز تفاوت می یابند; در هر عصری، تنها یک شریعت بر حق است و سایر شرایع، به دلیل تفاوت شرایط قبلی یا وقوع تحریف، نسخ می شود . (تفسیر المنار، محمد رشیدرضا، ج 6، ص 416 – 417)

احترام اسلام برای شریعت های پیش، مانند یهودیت و مسیحیت، صرفا به دلیل تحمل و بردباری و تسامح عملی و تایید همزیستی مسالمت آمیز است نه پذیرش حقانیت و اصالت کنونی آن ها. ( پرسش ها و پاسخ ها (آزادی و پلورالیسم)، آیت الله مصباح یزدی، ج 4 . ص 38و62 – 78)

البته کفار به سه گروه تقسیم می شوند:

1 . اهل کتاب (یهودی ها و مسیحی ها )

2 . شبیه اهل کتاب (زرتشتی ها)که بر اساس روایات، زرتشتیان دارای کتاب آسمانی بودند که در طول تاریخ از میان رفته است.

3 . مشرکان و سایر کفار (کتب فقهی شیعه و اهل سنت; بخش جهاد)

قرآن کریم، همواره اهل کتاب را از مشرکان جدا کرده است و با آن که یهودیان حضرت «عزیر» و مسیحیان حضرت «عیسی (علیه السلام)» را پسر خدا می دانستند (توبه (9) : 30و31; مائده (5) : 17و72و73) ، مشرک نامیده نشده اند و در اسلام روش برخورد و تعامل با آنان مانند مشرکین نیست . (المیزان فی تفسیر القرآن، سید محمد حسین طباطبایی، ج 9، ص 281 – 282)

در فرهنگ اسلامی از آن جهت که دین حقیقی نزد خدا اسلام است، هر کس خدای متعال یا وحدانیت وی، حیات پس از مرگ (معاد)، شریعت اسلامی یا نبوت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) را باور نداشته باشد، کافر قلمداد می شود

عوامل ارتداد

اموری که سبب کفر می شود، هرگاه از سوی یک مسلمان صورت پذیرد، عوامل تحقق ارتداد نیز به شمار می آید. این امور عبارت است از:

1 . انکار اصل دین: مانند انکار وجود خدا، وحدانیت وی، رسالت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) یا معاد و حیات پس از مرگ که با انکار یکی از این امور فرد کافر می شود.

 2 . انکار یکی از احکام ضروری و بدیهی دین اسلام (کتب فقهی باب نجاسات، از جمله مرحوم محقق در شرایع اسلام و امام خمینی (ره) در تحریر الوسیله) مانند انکار وجوب نماز یا روزه.

3 . انکار یکی از احکام قطعی ولی غیر ضروری اسلام (جواهر الکلام، محمد حسن نجفی، ج 6، ص 49 ) هرگاه کسی به طور مشخص بداند مثلا روزه در عید فطر حرام است یا روزه مسافر (جز در موارد خاص) باطل است و یا پوشش اسلامی بانوان واجب است، ولی با وجود این منکر آن گردد، مرتد می شود; چون این امر به انکار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یا تکذیب آن حضرت می انجامد .

البته لازم نیست انکار دین یا ا حکام شریعت مقدس حتما با گفتار صریح و آشکار باشد هر گفتار یا کرداری که سبب تکذیب، انکار، عیب گذاری و ناقص شمردن، تمسخر و استهزای دین اسلام یا اهانت به مقدسات و کوچک شمردن و دست برداشتن از آن گردد، موجب تحقق کفر و ارتداد می شود; مانند افکندن قرآن در کثافات یا پاره یا تیرباران کردن آن . از این رو، هر رفتار و گفتاری که نتیجه آن عدم حقانیت دین اسلام و در نتیجه بی فایده بودن اعتقاد به آن باشد، موجب کفر و ارتداد می گردد.(جواهرالکلام، محمدحسن نجفی، ج 6، ص 48وج 41، ص 600 )

سلمان رشدی مرتد

 

یکی از نمونه های روشن آن حکم حضرت امام خمینی درباره سلمان رشدی و مرتد خواندن او است . سلمان رشدی با صراحت به نفی و انکار اسلام نپرداخت; ولی به نحوی شرم آور به ساحت مقدس قرآن کریم، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و همسران و برخی از یاران آن حضرت توهین کرد - این خود جرمی جداگانه به نام «سب النبی» است و مجازات مستقل دارد - و مساله وحی و نزول قرآن را به سخره گرفت. او به خواننده کتابش تلقین می کند که رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و نزول قرآن کریم، دروغ و - معاذ الله - ساخته ذهن نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) است و حتی بعضی از سخنان شیطان نیز در قرآن گنجانیده شده است .

انواع مرتد

در فقه اسلامی مرتد دو نوع است و هر یک احکامی جداگانه دارد:

الف) مرتد فطری: کسی است که پدر یا مادر یا والدینش هنگام انعقاد نطفه وی مسلمان بوده، بعد از بلوغ، آیین اسلام را پذیرفته و سپس به کفر روی آورده است; مانند سلمان رشدی که پدرش مسلمان است .

ب) مرتد ملی: کسی است که پدر و مادرش هنگام انعقاد نطفه وی کافر بوده اند; بعد از بلوغ، اظهار کفر کرده، سپس مسلمان شده و بعد از آن به کفر باز گشته است.(تحریرالوسیله، امام خمینی، ج 1، ص 499)

البته برخی از فقها نیز اسلام یا کفر پدر یا مادر هنگام ولادت طفل را شرط دانسته اند نه هنگام انعقاد نطفه . (مبانی تکملة المنهاج، سید ابوالقاسم خویی، ج 1، ص 325)

 

و حالا مرتدی دیگر

به دنبال گستاخی و هتاکی یک خواننده خارج نشین به ساحت مقدس امام هادی(علیه السلام) و امام عصر(عج)، اعتراض های گسترده ای در فضای مجازی و اجتماعی علیه این اقدام شنیع و وهابی‌پسند صورت گرفت و درخواست های متعددی به دفاتر مراجع تقلید برای صدور حکم ارتداد وی ارسال شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیة الله صافی گلپایگانی در پاسخ به یک استفتا در این باره، هرگونه اهانت به ائمه (علیهم السلام) را موجب ارتداد دانستند.

احترام اسلام برای شریعت های پیش، مانند یهودیت و مسیحیت، صرفا به دلیل تحمل و بردباری و تسامح عملی و تایید همزیستی مسالمت آمیز است نه پذیرش حقانیت و اصالت کنونی آن ها

متن استفتا:

نظر به اینکه اخیراً فردی به نام شاهین نجفی که از خوانندگان موسیقی در خارج از کشور می باشد در قالب متن شعر و ارائه تصویری موهون به ساحت مقدس حضرت بقیه الله (روحی فداه) و امام علی النقی الهادی (علیه السلام) و گنبد مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) اهانت نموده و در جهت ترویج این اهانت فایل صوتی و تصویری آن را در پربیننده ترین سایت های اطلاع رسانی قرار داده اند.

خواهشمند است تکلیف شرعی شیعیان و دوست داران اهل بیت (علیهم السلام) را در این خصوص بیان فرمایید.

 

پاسخ:

بسمه تعالی ـ هرگونه اهانت به مقام شامخ امامان معصوم (علیهم السلام) و توهین آشکار به آنها اگر توسط فرد مسلمانی صورت گیرد موجب ارتداد است و اگر توسط غیر مسلمانی باشد داخل در عنوان سابّ النبی(صلی الله علیه وآله) می باشد.

همیشه موفق باشید ـ ناصر مکارم شیرازی

 

متن استفتاء از آیة الله صافی گلپایگانی:

مدتی است عده ای اجیر شده که عمدتاْ از ضد انقلاب خارج از کشور می باشند، در فضای اینترنت؛ سایت ها و وبلاگ های خود به راحتی به امام مظلوم شیعیان حضرت امام هادی(علیه السلام) اهانت و جسارت می کنند ( طراحی جوک، کاریکاتور، فحاشی، دروغ بستن و ...) حکم این افراد چیست؟

پاسخ: چنانچه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشد مرتدند . والله اعلم  

فرآوری: آمنه اسفندیاری

بخش احکام اسلامی تبیان

 


 

منابع:

سایت حوزه

جهان نیوز

المفردات فی غریب القرآن، راغب اصفهانی

تفسیر المنار، محمد رشیدرضا، ج 6

المیزان فی تفسیر القرآن، سید محمد حسین طباطبایی، ج 9

جواهرالکلام، محمد حسن نجفی، ج 6

مبانی تکملة المنهاج، سید ابوالقاسم خویی، ج 1،

تعداد بازدید از این مطلب: 1178
برچسب‌ها: مرتد،شاهین نجفی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1395
نظرات

یکی از قدرتمندترین نیازها و غرایزی که در انسان وجود دارد غریزه جنسی است. نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا از نیازهایی است که بایستی از روش صحیح ارضاء گردد.Image result for ‫اثرات-شوم-دیدن-عکس-و-فیلم-مستهجن‬‎http://axgig.com/images/11822757387544645950.jpg

فحشا

از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل اصلی و ناخودآگاه تحریک و ترشح غدد و هورمونهای جنسی، نگاه است. نگاه به نامحرم هر چند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبیعی و غریزی خود را انجام می دهد و زمینه تحریک شهوت انسان را در زمان نگاه یا بعد از آن ایجاد می کند. تحریک غریزه جنسی به گونه نامشروع نیز آثار شوم و نکبت بار فراوانی بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشری ایجاد می نماید. اسراف، انحراف و هدر رفتن نیروهای فکری ، اجتماعی و معنوی انسان، زمینه سازی سردی روابط خانوادگی (شخصی که نگاه خود را کنترل نمی کند با یک همسر ارضا نمی شود)، حالت حسرت و ناکامی، از دست دادن آرامش روانی، میل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و….) و بالاخره گرایش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است که در عرصه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع ظاهر می گردد. امام علی علیه السلام می فرماید چشم، پیش قراول دل، جلودار فتنه، دام شیطان و نگاه حرام سبب کاشتن بذر شهوت و نهال گناه (زنا و لواط و استمناء و …) است.[۱] نگاه به نامحرم باعث سختی زندگی و زیادی حسرت و افسوس است. قران کریم در این مورد می فرماید: « قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِک أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یصْنَعُونَ [۲] به مۆمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است! »

برخی آثار فاجعه آمیز نگاه کردن به فیلم های غیراخلاقی را می‌‌توان اینگونه برشمرد :

۱٫ کاهش شدید عشق:

چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.

۲٫ تاثیرات فیزیولوژیک:

سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی‌ و روانی او دارد، حاصل ارضاء معقولی است که در پی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ این عدم تعادل، از عقلانیت انسان می‌کاهد و او را وادار به گناه می‌کند.

۳٫ تضعیف انسانیت:

جنبه جنسی بسیاری این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌‌شود. آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌‌دهند که محور آن، شهوت جامعه ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است.

مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند

۴٫ از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی در درازمدت:

کسانی که اینگونه فیلم ها را تماشا می کنند در برخورد با افراد دیگر در اجتماع نگاه جنسی دارند و شیطان همیشه برای گمراه کردن آنها امید دارد. زیرا آنها برای گمراهی و انحراف از مسیر الهی آمادگی لازم را دارند.

۵٫ نقش بستن تصاویر جنسی در مغز:

در این جا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، «مک گاف» در دانشگاه کالیفرنیا بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده اند) نشان می‌‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می‌‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌‌کنند و مرتباً به ذهن خطور می‌‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌‌کنند. اگر او به هنگام این تخیلات، استمنا کند، باعث تقویت پیوند بین تحریک جنسی و اوج لذت جنسی می‌‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.

۶٫ تأثیر بر رفتار جنسی:

برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادعا می‌‌کنند که «عادت بیمارگونه‌ دیدن عکس‌ یا فیلم‌های پورنو (سکسی)» بر رفتارها و برخوردهای جنسی «معتادان پورنو» تأثیر منفی دارد. تا ‌جایی که این بیماران، از انجام سکس عادی و عشق‌ورزی لذتی نمی‌‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌‌کنند که «دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است» و آنان نمی‌‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.

۷٫ انزوا و کاهش روابط اجتماعی:

پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن فیلم ها و تصاویر پورنو‌، هم‌چنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.
نگاه

۸٫ تحلیل توان عقل:

هر قدر که اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و دارای عناوین کمتری باشد،‌ دسترسی عقل به آنها برای پردازش‌های جدید، مهیاتر خواهد بود. اما وجود داده‌های فراوان و متعدد که فضای ذهن را بی جهت پر کرده باشند و با تکرار درگیری ذهنی و رفتار بیرونی، تقویت شده باشند، باعث می‌شود توان عقل را به مقدار چشمگیری کاهش دهند، چه رسد جایی که این داده‌ها، دارای تاثیر بر هورمونهای مختلف نیز باشد که تأثیرات ارگانیک را نیز درپی داشته باشد.

۹٫ سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش:


با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است.

۱۰٫ آسیب جسمی‌:

علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری‌ها فاصله ای طولانی دارد و چه بسا اموری که در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم، در آینده ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تاکنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص داده نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخص گردد) ولی قطعا اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم‌های مبتذل غالبا موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش پیدا می‌کند؛ ترشح برخی از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص برای دقایقی و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره می‌افتد. اگر این رفتار به مدت طولانی ادامه یابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.

پ،ن:حتما ادامه ی مطلب رو مشاهده کنید.این هم نظرات دوستان که از سایت http://mouood.org برگرفته شده.نظرات بیشتر در همین سایت وجود داره.

تعداد بازدید از این مطلب: 1244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چترها را باید بست زیر باران باید رفت فکر را خاطره را زیر باران باید برد با همه مردم شهر زیر باران باید رفت دوست را زیر باران باید برد عشق را زیر باران باید پیدا کرد زیر باران باید بازی کرد زیر باران باید چیز نوشت حرف زد نیلوفر کاشت زندگی تر شدن پی در پی زندگی آب تنی کردن در حوضچه "اکنون" است رخت ها را بکنیم آب در یک قدمی است ... سهراب سپهری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود