وضغیت وبلاگ ما؟

آمار مطالب

کل مطالب : 548
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 47
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 10226
بازدید سال : 36186
بازدید کلی : 379090

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مثل باران باشیم و آدرس mobinir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392
نظرات

 

 
 
 
 
اگر به خاطر داشته باشید، اواسط سال ۲۰۱۲، آن زمان که هنوز فکر می کردیم قرار است اندروید 5.0 با نام جیلی بیلیبه بازار بیاید؛ از احتمال ارائه این سیستم عامل بر روی چندین اسمارت فون با برند نکسوس خبر دادیم. اما حالا کم کم گوگل این شایعه را به شکلی دیگر تحقق می بخشد.
 
پس از تایید خبر عرضه گلکسی اس 4و اچ تی سی وانبا اندروید خالص و آغاز فروش اختصاصی آنها از طریق گوگل پلی استور از سه روز پیش، اکنون نوبت به یک غول موبایل ساز چینی رسیده که از این قافله عقب نماند.
 
هواوی روز گذشته تایید کرد که قصد دارد با همکاری گوگل محصولی مجهز به اندروید خالص را از طریق گوگل پلی استور برای فروش عرضه کند. کوین هو، رئیس بخش تولید موبایل هواوی در مصاحبه ای اعلام کرد شرکتش «در حال کار با گوگل است تا به تجزیه و تحلیل امکان» تولید نسخه ای گوگلی از اسمارت فون خارق العاده نازک اسند P6 بپردازند.
 
این اسمارت فون تنها ۶.۲ میلیمتر ضخامت داشته و به نمایشگر 4.7 اینچی 720p مجهز است. پردازنده ۴ هسته ای آن 1.5 گیگاهرتز قدرت داشته و از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می برد. همان طور که پیشتر گفتیم، این اسمارت فون قرار است از ماه آینده وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی شود.
 
 
 
 
اگرچه در سالیان پیش رقابت هواوی با دیگر شرکت ها بود تا با عرضه اسمارت فونی با ضخامت کمتر از 6.45 میلیمتر عنوان «باریک ترین تلفن هوشمند دنیا»را کسب کند. اما اکنون دیگر این شرکت تنها باید با خودش رقابت کرده و رکوردهای خودش را بشکند.
 
حتما به خاطر دارید اواخر اردیبهشت ماهعکس های اسمارت فونی با نام رمز P6-U06 را به نمایش گذاردیم که گفته می شد قرار است با ضخامت 6.18 میلیمتر و بدنه فلزی صاحب عنوان «نازک ترین تلفن هوشمند» شود. اکنون نوبت به رونمایی از آن رسیده است: Ascend P6.
 
 
شب گذشته هواوی در کنفرانس لندن به طور رسمی از اسمارت فونی تمام فلزی با وزن ۱۲۰ گرم و ضخامت 6.18 میلیمتر رونمایی کرد که از نمایشگری 4.7 اینچی  با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل با تکنولوژی in-cellبهره می برد. پردازنده آن چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی است و ۲ گیگابایت رم آن را همراهی می کند. فضای ذخیره سازی داخلی P6 تنها ۸ گیگابایت است، اما شما می توانید به لطف اسلات کارت حافظه جانبی میکرو اس دی آن را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید.
 
دوربین اصلی این اسمارت فون ۸ مگاپیکسلی با امکان عکاسی در نور کم است و دوربین جلو آن هم یک ۵ مگاپیکسلی قدرتمند است. سیستم عامل اسند پی ۶، اندروید 4.2.2 و همراه با رابط کاربری Emotion اختصاصی هواوی است. باتری قدرتمند ۲۰۰۰ میلی آمپری آن شما را با هر نوع امکان ارتباطی GSM یا UMTS و HSPA+ ساعت ها همراهی می کند.
 
این اسمارت فون فوق نازک قرار است از ماه جاری میلادی در چین به بازار عرضه شود و از ماه آینده هم وارد بازارهای اروپای غربی خواهد شد.  قرار است تا پایان سال بیش از ۱۰۰ کشور تحت پوشش بازار فروش Ascend P6 قرار گیرند. و نسخه LTE آن هم در سه ماهه چهارم امسال راهی بازار می شود.
 
این موبایل در سه رنگ مشکی، صورتی و سفید و با قیمت حداقلی ۶۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد.
 
گالری عکس های این اسمارت فون زیبا و باریک اندام در ادامه مطلب:
 
 
 
 

عکس های جدیدی که توسط سایت انگجت منتشر شده، فاش می سازند هواووی قصد دارد به زودی یک پرچمدار بسیار نازک با قاب فلزی را راهی جنگ اسمارت فون ها کند. این تلفن هوشمند که فعلا با نام رمز P6-U06 شناخته می شود از شاسی فلزی شبیه به آیفون بهره می برد اما ضخامت آن تنها 6.18 میلیمتر است.
گفته می شود این دستگاه با نمایشگری 4.7 اینچی با کیفیت 720p، پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی، ۲ گیگابایت رم و دوربین ۸ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. انتظار می رود هواووی این سوگلی زره پوش را به عنوان آخرین پرچمدار خود در کنفرانس خبری ۲۸ خرداد لندن رونمایی کند.
در ادامه مطلب می توانید عکس های این زره پوش هواووی را ببینید.

 
 
 
 

امروز صبح ازاحتمال معرفی Ascend P2 هوآویطی مراسم اختصاصی امروز آن در MWC گفتیم و درباره مشخصات لو رفته اسمارت فون جدید این موبایل ساز توانای چینی صحبت کردیم. اما اکنون تنها نیم ساعت قبل از شروع مراسم، سایت انگجت به یکی از نسخه های Ascend P2 دست یافته و علاوه بر عکس های آن، مشخصات فنی کامل و دقیقی را هم منتشر کرده است.
این اسمارت فون از اندروید 4.1، پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی و نمایشگر 4.7 اینچی با کیفیت 720p بهره می برد. اسند پی ۲ قرار است در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه شده و طراحی آن تا حد فراوانی همانند تصاویر لو رفته قبلی است.
از جمله قابلیت های مهم این موبایل می توان به پشتیبانی از ارتباط شبکه پر سرعت LTE اشاره کرد که تا 150 مگابیت بر ثانیه دیتا را انتقال می دهد. این تلفن هوشمند از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می برد. از دکمه های فیزیکی کناری آن هم می توان به کلیدهای کنترل صدا و کلید دوربین مجزا اشاره کرد.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر این اسمارت فون پرچمدار هوآوی و دیگر محصولات تازه این شرکت، پیشنهاد می کنم در ساعات آینده با نارنجیباشید، تا ببینیم در مراسم امروز هوآوی چه خبر بوده است.
در ادامه مطلب می توانید عکس های بیشتری از Ascend P2 را ببینید.

 
 
 
 

اگر به خاطر داشته باشید در IFA 2012از رونمایی یک تلفن هوشمند میان قیمت دو هسته ای توسط هواوی با نام Ascend G600و عرضه آن به بازار در آینده نزدیک خبر دادیم. یک اسمارت فون با پردازنده دو هسته ای نسبتا قدرتمند که قرار بود به خوبی از پس اندروید 4.0.4 بر بیاید و صدای دیجیتال را هم برای مان به ارمغان بیاورد.
اکنون این تلفن هوشمند با قیمتی نسبتا مناسب و قابل قبول وارد بازار ایران شده است. اگر چه ممکن است در نگاه اول احساس یک اسمارت فون فوق العاده یا لوکس را به شما ندهد و شما را چندان راضی نکند، اما اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این دو هسته ای خوش صدای هواوی بیندازیم تا ببینیم چه در چنته دارد.
پس در ادامه مطلب با نارنجیهمراه باشید.

 
 مایکروسافت امروز اعلام کرد با همکاری شرکت هواوی اسمارت فون های ویندوز فون ارزان قیمت 4Afrika را در قاره آفریقا عرضه می نماید. این شرکت تلفن ساز چینی به تولید اسمارت فون های ارزان قیمت شهره است.
این تلفن های هوشمند تنها ۱۵۰ دلار قیمت خواهند داشت و عرضه آنها از هفت کشور این قاره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. این کشورها عبارتند از: آنگولا، مصر، ساحل عاج، کنجا، مراکش، نیجریه و آفریقای جنوبی.

 

اسمارت فون 4Afrika هواوی، اولین نمونه از ابزارهای همراهی است که مایکروسافت و این کارخانه چینی قصد دارند به عنوان بخشی ازطرح 4Afrika Initiativeعرضه کنند. گفته می شود این اسمارت فون هواوی به طور خاص برای توسعه دهندگان نرم افزاری، مشاغل کوچک و دانش آموزان طراحی شده است.
این تلفن هوشمند خوش قیمت قرار است در رنگ های آبی، قرمز، مشکی و سفید عرضه شود. 4Afrika در حقیقت نسخه ای از Ascend W1 هواوی است که با پردازنده 1.2 گیگاهرتزی دو هسته ای اسنپ دراگون و ۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. نمایشگر ۴ اینچی آن کیفیت ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل را دارا است و تنها ۱۰ میلیمتر ضخامت دارد. باتری آن هم به لطف تکنولوژی ویژه ذخیره انرژی، در حالت استندبای تا ۴۲۰ ساعت طاقت می آورد.
طی سال های گذشته تقاضا برای تلفن های هوشمند به شکل ثابتی در آفریقا رو به افزایش گذارده است. رئیس بخش بین الملل مایکروسافت، آقای جان فیلیپ کوتیس می گوید: «ما معتقدیم هیچ زمانی بهتر از امروز جهت سرمایه گذاری در آفریقا و دسترسی آنها به تکنولوژی نبوده است. به ویژه در زمینه سرویس ها و ابزارهای هوشمند می توان، و باید رقابت های بازار آفریقا را به عنوان یک شتاب دهنده عظیم به خدمت گرفت.»

white-original-africa_crop_thumb_3066DECA-580x315-002-500px-narenji-ir.jpg

 
 
کمپانی چینی هواوی امروز در اعلام گزارش مالی سال ۲۰۱۲ خود، اعداد و ارقام جالب و قابل توجهی را اعلام کرد. این شرکت در سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر 35.4 میلیارد دلار داشته است که از این رهگذر سود 2.48 میلیارد دلاری را عاید خود کرده است. و این اعداد به خوبی نشان دهنده رشد چمشگیر آن نسبت به سال ۲۰۱۱ هستند.
کتی منگ مدیر امور مالی هواوی و دختر موسس آن می گوید «علی رغم درآمد خوب، هنوز ضریب نفوذ اسمارت فون های ما بسیار پایین است و جای رشد بسیار زیادی برای هواوی وجود دارد.»وی همچنین می افزاید که برخی مباحث کوچک امنیت و اطمینانی که در آمریکا پیش آمده به زودی حل می شوند و نمی توانند مانعی برای رشد آنها باشند.
به نظر می رسد که تجارت بین المللی این شرکت چینی به خوبی دوران رشد قبل از بلوغ خود را طی می کند. زیرا بیش از ۶۶ درصد درآمد سال ۲۰۱۲ این شرکت از دیگر نقاط دنیا به جز چین بوده است. این روزها هواوی بیش از هر زمان دیگر در نمایشگاه های مهم بین المللی (مانند CES 2013) ظاهر شده و به خوبی قدرت خود را به رخ دیگر رقبا می کشد. و بدون شک در MWC امسال هم سهم بسیار بیشتری خواهد داشت. به گمانم باید منتظر خبرهای هشت هسته ای این تولید کننده قدر اسمارت فون و فبلت باشیم.
منبع : نارنجی
تعداد بازدید از این مطلب: 5407
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392
نظرات

علامت قبولي توبه

 
  
 

مي خواستم بدانم كه از كجا مى توان فهميد كه خدا گناهان ما را بخشيده است؟ نخست بايد دانست صفحه دل آدمي آينه تجلي رحمت و غضب خداست و با رجوع به فطرت دروني و حالت قلبي خود مي توان از رضايت و عدم رضايت خدا با خبر شد به طوري که اگر آثاري از اصرار بر گناه در دل نمانده و پشيماني کامل وجود دارد معلوم مي شود که خداوند نيز آثاري از گناه را باقي نگذاشته است و توبه را پذيرفته است؛ چنان که گروهي از مردان خدمت حضرت موسي(ع) رسيدند و پرسيدند از کجا بدانيم خداوند از ما راضي است؟ حضرت موسي(ع) درخواست آنان را به خداوند منتقل کرد. خداوند فرمود: به بندگان من بگو: «بدانيد هرگاه از من راضي شديد من هم از شما راضي ام»(تحف العقول) . آمرزش از طرف خداوند،درحقيقت ،نتيجه توبه از طرف عبد و پذيرش آن است . در بحث پذيرش توبه آنچه اهميت دارد وجود شرايط است . اگر كسي موفق شود با شرايط كه به تعبير قرآن كريم ،همان توبه نصوح است، توبه نمايد. مسئله پذيرش و آمرزش از طرف خداوند قطعي خواهد بود. عالمان اخلاقي با استفاده از منابع اسلامي فرموده اند: شخص توبه كننده ،حتي اگر پس از توبه نصوح ،به دلايلي دوباره به گناه آلوده گردد،و توبه نمايد، پذيرش و آمرزش الاهي را در پي خواهد داشت و اين فرايند تا هنگام مرگ ادامه خواهد داشت.
مهمترين شرايط توبه عبارت است از : 1. پشيماني و ندامت از صميم قلب و تصميم بر عدم ارتكاب دوباره . 2. استغفار و طلب بخشش. 3. تصميم قاطع بر جبران گذشته و اداي حقوق، خصوصا اگر حق الناس باشد. در ادامه و به منظور توضيح بيشتر در اين زمينه به مطلبي از كتاب احياءالعلوم غزالي به نقل از كتاب ترجمه اخلاق شبر اشاره مي كنيم . ابو حامد غزالى در كتاب احياء چنين مى گويد : اگر معنى قبول را فهميده باشى شك نخواهى داشت كه هر توبه صحيحى پذيرفته و مقبول است. كسانى كه به نور بصيرت مى بينند، و از انوار قرآن مدد مى گيرند، مى دانند كه هر قلب سليمى مقبول خدا و در آخرت در جوار او بهره مند از نعمت اوست، و آمادگى دارد كه با چشم خود به وجه اللّه بنگرد. و مى دانند كه قلب در اصل، سليم آفريده شده است زيرا هر نوزادى با فطرت خدا پرستى آفريده مى شود امّا آن سلامت توسط كدورتى كه گرد و غبار گناهان بر آن ايجاد مى كنند از دست مى رود . و مى دانند كه آتش ندامت اين كدورت و غبار را از بين مى برد و نور حسنه ظلمت سيئة را از بين مي برد . ظلمت معاصى طاقت مقابله با نور حسنات را ندارد، همچنان كه ظلمت شب در مقابل نور روز، و همچنانكه كدورت چرك در مقابل سفيدى پاك كننده ها. همانطور كه اگر انسان با لباسى كه در تن دارد دست به كارهاى پست بزند لباسش كثيف مى شود، و چون آن را با آب گرم و صابون بشويد پاكيزه مى شود، بكار بردن قلب در شهوات، آن را كثيف مى كند و چون آن را با آب اشك و حرارت ندامت بشويد پاكيزه و طاهر خواهد شد، و هر قلبى پاكيزه و طاهر شد مقبول است، مگر آن كه چرك، چنان در طول زمان متراكم شود كه در متن لباس نفوذ كند. كه در اين صورت صابون قادر به دفع و ازاله آن نيست. گناهان نيز اين چنينند كه چون بر قلب متراكم شوند، و لايه اى از پليدى تشكيل دهند، ديگر راه بازگشت و توبه وجود ندارد . (ترجمه اخلاق شبر، فصل پنجم، پذيرش توبه) گاهى انسان با زبان مى گويد توبه كردم ولى به لباسشويى مى ماند كه با زبان بگويد لباس را شستم و وارد عمل نشود، همانطور كه اين كلام لباس را تميز نمى كند و نمى تواند صفت موجود در آن را عوض كند، مگر ضد آن صفت را در آن ايجاد نمايد، "آن كلام هم باعث سفيدى قلب نمى شود". قرآن مجيد مى فرمايد: «و هُو الّذِى يقْبل التّوبه عن عِبادِه» او كسي است كه توبه را از بندگان خود مي پذيرد.(شوري: 25). و مى فرمايد: «غافِرِ الذّنْبِ وَ قابِلِ التَّوبِ» خداي متعال بخشنده گناهان و توبه پذير است(غافر: 3). امام باقر عليه السلام به محمد بن مسلم چنين مى فرمايد: وقتى كه مؤمن توبه مى كند، گناهان قبل از توبه اش بخشيده مى شود، پس او بايد براى بعد از توبه عمل كند. ولى آگاه باشيد بخدا قسم اين مزيت فقط براى اهل ايمان است . راوى مى گويد: عرض كردم اگر بعد از توبه و استغفار گناه كرد و آنگاه دوباره توبه نمود چه؟ فرمود: آيا گمان مى كنى اگر بنده مؤمن از گناه خود پشيمان شود و استغفار و توبه كند خدا توبه اش را نمى پذيرد؟ عرض كردم: او چندين بار اين كار را كرده، گناه مى كند سپس توبه و استغفار مى نمايد . فرمود: هر گاه بنده با توبه و استغفار برگردد خدا با مغفرت و بخشش بر مى گردد، خدا بخشنده و مهربان است، توبه را مى پذيرد، و سيئات را مى بخشد . امام صادق عليه السلام فرمود: گاهى انسان گناهى مى كند و خدا به خاطر آن گناه او را به بهشت مى برد . عرض شد: آيا خدا به خاطر گناه او را به بهشت مى برد؟ بله او گناهى مى كند ولى هميشه از آن گناه بيمناك، و بر نفس خود غضبناك است، خدا هم او را مى بخشد و داخل بهشت مى كند . البته بايد دانست توبه براى كسانى نيست كه تمام عمر بدى مى كنند تا زمانى كه يكى از آنها را مرگ فرا مى گيرد، در آن حال مى گويد: الان توبه كردم. (نساء، آيه 18).

http://porseman.org/showarticle.aspx?id=98

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 5 مرداد 1392
نظرات

شب قدر، شبی که شیاطین در بند اسارتند و آدمیان ایمن از آنها.

قدر شب های قدر را بدانیم

تعداد بازدید از این مطلب: 1874
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : سه شنبه 25 تير 1392
نظرات

در فضيلت مبارك رمضان

شيخ صدوق به سند معتبره روايت كرده از حضرت امام رضا (عليه السلام) از پدران بزرگوار خود از حضرت اميرالمؤ منين (عليه و على اولاده السلام) كه فرمود : خطبه اى خواند براى ما روزى حضرت رسول خدا (صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ آله) پس فرمود : اَيُّها النّاس بدرستى كه رو كرده است به سوى شما ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش. ماهى است كه نزد خدا بهترين ماه ها است و روزهايش بهترين روزها است و شب هايش بهترين شب ها است و ساعت هايش بهترين ساعتها است و آن ماهي است كه خوانده اند شما را در آن بسوى ضيافت خدا و گرديده ايد در آن از اهل كرامت خدا . نَفَسهاى شما در آن ثواب تسبيح دارد و خواب شما ثواب عبادت دارد و عملهاى شما در آن مقبول است و دعاهاى شما در آن مستجاب است . پس سؤ ال كنيد از پروردگار خود به نيّت هاى درست و دل هاى پاكيزه از گناهان و صفات ذميمه كه توفيق دهد شما را براى روزه داشتن آن و تلاوت كردن قرآن در آن .

به درستى كه شقى و بد عاقبت كسى است كه محروم گردد از آمرزش خدا در اين ماه عظيم و ياد كنيد به گرسنگى و تشنگى شما در اين ماه تشنگى و گرسنگى روز قيامت را و تَصدّق كنيد بر فقيران و مسكينان خود و تعظيم نمائيد پيران خود را و رحم كنيد كودكان خود را و نوازش نمائيد خويشان خود را و نگاه داريد زبان هاى خود را از آنچه نبايد گفت و بپوشيد ديدهاى خود را از آنچه حلال نيست شما را در نظر كردن به سوى آن و بازداريد گوش هاى خود را از آنچه حلال نيست شما را شنيدن آن و مهربانى كنيد با يتيمان مردم تا مهربانى كنند بعد از شما با يتيمان شما و بازگشت كنيد به سوى خدا از گناهان خود و بلند كنيد دست هاى خود را به دعا در اوقات نمازهاى خود ، زيرا كه وقت نمازها بهترين ساعت ها است که نظر مى كند حق تعالى در اين اوقات به رحمت به سوى بندگان خود و جواب مى گويد ايشان را هرگاه او را مناجات كند و لبّيك مى گويد ايشان را هرگاه او را ندا كنند و مستجاب مى گرداند هرگاه او را بخوانند اى گروه مردمان . به درستى كه جان هاى شما در گروِ  كرده هاى شما است ، پس از گرو به در آوريد به طلب آمرزش از خدا و پشت هاى شما گرانبار است از گناهان شما ، پس سبك گردانيد آنها را به طول دادن سجده ها و بدانيد كه حق تعالى سوگند ياد كرده است به عزّت و جلال خود كه عذاب نكند نمازگذارندگان و سجده كنندگان در اين ماه را و نترساند ايشان را به آتش جهنم در روز قيامت .

ايُّها النّاس هر كه از شما افطار دهد روزه دار مؤمنى را در اين ماه از براى او خواهد بود نزد خدا ثواب بنده آزاد كردن و آمرزش گناهان گذشته . پس ‍ بعضى از اصحاب گفتند : يا رسول الله همه ما قدرت بر آن نداريم .  حضرت فرمود : بپرهيزيد از آتش جهنم به افطار فرمودن روزه داران اگرچه به نصف دانه خرما باشد و اگر چه به يك شربت آبى باشد ؛ به درستى كه خدا اين ثواب را مى دهد كسى را كه چنين كند اگر قادر بر زياده از اين نباشد .

اَيُّها النّاسُ هر كه خُلْق خود را در اين ماه نيكو گرداند بر صراط آسان بگذرد در روزى كه قدم ها بر آن لغزد و هر كه سبك گرداند در اين ماه خدمت غلام و كنيز خود را ، خدا در قيامت حساب او را آسان گرداند و هر كه در اين ماه شرّ خود را از مردم باز دارد ، حق تعالى غضب خود را در قيامت از او باز دارد و هر كه در اين ماه يتيم بى پدرى را ، گرامى دارد خدا او را در قيامت گرامى دارد و هر كه در اين ماه صله و احسان كند با خويشان خود خدا وَصل كند او را به رحمت خود در قيامت و هر كه در اين ماه قطع احسان از خويشان خود بكند ، خدا در قيامت قطع رحمت از او كند و هر كه نماز سنّتى در اين ماه بكند خدا براى او برات بيزارى از آتش جهنم بنويسد و هر كه در اين ماه نماز واجبى را ادا كند خدا عطا كند به او ثواب هفتاد نماز واجب كه در ماه هاى ديگر كرده شود و هر كه در اين ماه بسيار بر من صلوات فرستد خدا سنگين گرداند ترازوى عمل او را در روزى كه ترازوهاى اعمال سبك باشد و كسى كه يك آيه از قرآن در اين ماه بخواند ثواب كسى دارد كه در ماه هاى ديگر ختم قرآن كرده باشد .

اَيُّها النّاسُ بدرستى كه درهاى بهشت در اين ماه گشاده است پس سؤ ال كنيد از پروردگار كه آن را به روى شما نبندد ؛ و درهاى جهنّم در اين ماه بسته است . پس سؤ ال كنيد از پروردگار تبارك و تعالى به تلاوت كردن قرآن مجيد در شب ها و روزهاى اين ماه و به ايستادن به نماز و جِدّ و جَهد كردن در عبادت و بجا آوردن نمازها در اوقات فضيلت و كثرت استغفار و دعا .

فَعَنِ الصّادِقِ عليه السلام : اَنَّهُ مَنْ لَمْ يُغْفَرْ لَهُ فى شَهْرِ

امام صادق عليه السلام فرمود: هر كه در ماه رمضان آمرزيده نشود

رَمَضانَ لَمْ يُغْفَرْ لَهُ اِلى قابِلٍ اِلاّ اَنْ يَشْهَدَ عَرَفَةَ

تا سال آينده آمرزيده نشود مگر آنكه در عرفات حاضر شود

و نگاه دارد خود را از چيزهايى که خدا حرام كرده است و از افطار كردن بر چيزهاى حرام و رفتار كن به نحوى كه مولاى ما حضرت صادق (عليه السلام) وصيّت نموده و فرموده هرگاه روزه دارى ، مى بايد كه روزه داری گوش و چشم و مو و پوست و جميع اعضاى تو ، يعنى از محرّمات بلكه از مكروهات و فرمود بايد كه روزِ روزه داری تو مانند روزِ افطار تو نباشد و نيز فرموده كه روزه نه همين ترک از خوردن و آشاميدن است ؛ بلكه بايد در روز روزه نگاه داريد زبان خود را از دروغ و بپوشانيد ديده هاى خود را از حرام و با يكديگر نزاع مكنيد و حَسَد مبريد و غيبت مكنيد و مجادله مكنيد و سوگند دروغ مخوريد بلكه سوگند راست نيز و دشنام مدهيد و فحش مگوئيد و ستم مكنيد و بى خردى مكنيد و دلتنگ مشويد و غافل مشويد از ياد خدا و از نماز و خاموش باشيد از آنچه نبايد گفت و صبر كنيد و راستگو باشيد و دورى كنيد از اهل شرّ و اجتناب كنيد از گفتار بد و دروغ و افتراء و خصومت كردن با مردم و گمان بد بردن و غيبت كردن و سخن چينى كردن و خود را مُشْرِف به آخرت دانيد و منتظر فَرَج و ظُهور قائم آل محمّد (عليه السلام) باشيد و آرزومند ثوابهاى آخرت باشيد و توشه اعمال صالحه براى سفر آخرت برداريد .

بر شما باد به آرام دل و آرام تن و خضوع و خشوع و شكستگى و مذلّت مانند بنده اى كه از آقاى خود ترسد و ترسان باشيد از عذاب خدا و اميدوار باشيد رحمت او را و بايد پاك باشد اى روزه دار دل تو از عيبها و باطن تو از حيله ها و مكرها و پاكيزه باشد بدن تو از كثافتها و بيزارى بجوى به سوى خدا از آنچه غير اوست و در روزه ولايت خود را خالص گردانى از براى او و خاموش باشى از آنچه حق تعالى نهى كرده است تو را از آن در آشكارا و پنهان و بترسى از خداوند قهار آنچه سزاوار ترسيدن او است در پنهان و آشكار و ببخشى روح و بدن خود را به خداى عزّوجلّ در ايّام روزه خود و فارغ گردانى دل خود را از براى محبّت او و ياد او و بدن خود را به كارفرمائى در آنچه خدا تو را امر كرده است به آن و خوانده است به سوى آن اگر همه اينها را به عمل آورى آنچه سزاوار روزه داشتن است به عمل آورده اى و فرموده خدا را اطاعت كرده اى و آنچه كم كنى از آنها كه بيان كردم از براى تو به قدر آن از روزه تو كم مى شود از فضل آن و ثواب آن .

به درستى كه پدرم گفت : رسول خدا (صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ آله) شنيد كه زنى در روز روزه اى جاريه خود را دشنام داد . حضرت طعامى طلبيد . آن زن را گفت بخور زن . زن گفت من روزه ام . فرمود : چگونه روزه اى كه جاريه خود را دشنام دادى . روزه فقط همین نخوردن و نیاشاميدن تنها نيست . به درستى كه حق تعالى روزه را حجابى گردانيده است از ساير امور قبيحه . از كردار بد و گفتار بد . چه بسيار كمند روزه داران و چه بسيارند گرسنگى كشندگان و حضرت اميرالمؤ منين (عليه السلام) فرمود كه چه بسيار روزه دارى كه بهره اى نيست او را از روزه به غير از تشنگى و گرسنگى و چه بسيار عبادت كننده اى كه نيست او را بهره اى از عبادت به غير تَعَب . اى خوشا خواب زيركان كه بهتر از بيدارى و عبادت احمقان است و خوشا افطار كردن زيركان كه بهتر از روزه داشتن بى خردان است .

و روايت شده از جابربن يزيد از حضرت امام محمد باقر (عليه السلام) كه حضرت رسول (صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ آله) به جابر بن عبدالله فرمود : اى جابر اين ماه رمضان است ، هر كه روزه بدارد روز آن را و بايستد به عبادت پاره اى از شبش را و باز دارد از حرام شكم و فَرْج خود را و نگاه دارد زبان خود را ، بيرون رود از گناهان خود مثل بيرون رفتن او از ماه . جابر گفت يا رسول اللّه چه نيكو است اين حديث كه فرمودى ،  فرمود : اى جابر  چقدر سخت است اين شرطهايى كه نمودم و بالجمله اعمال اين ماه شريف در دو مطلب و يك خاتمه ذكر مى شود.

 

در اعمال مشتركه ماه رمضان

اعمال مشتركه اين ماه چهار قسم است :

قسم اوّل : اعمالى است كه در هر شب و روز اين ماه بجا آورده مى شود.

دعا بعد از هر فريضه

سيّد بن طاوس روايت كرده از حضرت امام جعفر صادق و امام موسى كاظم (عَليهِما السَّلام) كه فرمودند مى گوئى در ماه رَمَضان از اوّل تا به آخر آن بعد از هر فريضه :

اَللّهُمَّ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى

خدايا روزيم گردان حج خانه كعبه را در

عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ ما اَبْقَيْتَنى فى يُسْرٍ مِنْكَ وَ عافِيَةٍ وَ سَعَةِ

اين سال و در هر سال تا زنده هستم در آسايش و تندرستى از جانب تو و وسعت

رِزْقٍ وَ لا تُخْلِنى مِنْ تِلْكَ الْمواقِفِ الْكَريمَةِ وَالْمَشاهِدِ الشَّريفَةِ

روزى و دورم مكن از اين اماكن گرامى و مشاهد شريفه

وَ زِيارَةِ قَبْرِ نَبِيِّكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ فى جَميعِ حَوائِجِ الدُّنْيا

و زيارت قبر پيامبرت كه درود تو بر او و آلش باد در همه حاجتهاى دنيا

وَالا خِرَةِ فَكُنْ لى اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ فيما تَقْضى وَ تُقَدِّرُ مِنَ الاَمْرِ

و آخرتم پشتيبان من باش خدايا از تو خواهم در آنچه بنا هست درباره اش حكم فرمائى و مقدر كنى در آن فرمان

الْمَحْتُومِ فى لَيْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضاَّءِ الَّذى لا يُرَدُّ وَ لا يُبَدَّلُ اَنْ

حتمى و مسلم در شب قدر از آن تقديرى كه برگشت ندارد و تغيير نپذيرد كه

تَكْتُبَنى مِنْ حُجّاجِ بَيْتِكَ الْحَرامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمُ

مرا از حاجيان خانه محترم كعبه ات ثبت فرمايى آن حاجيانى كه حجشان درست و سعيشان مورد تقدير و سپاس است

الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَيِّئاتُهُمْ وَاجْعَلْ فيما تَقْضى

و گناهانشان آمرزيده و كارهاى بدشان بخشيده شده است و قرار ده در همان قضا

وَ تُقَدِّرُ اَنْ تُطيلَ عُمْرى وَ تُوَسِّعَ عَلَىَّ رِزْقى وَ تُؤدِّى عَنّى اَمانَتى

و تقديراتت كه عمر مرا طولانى گردانى و روزيم را فراخ كنى و امانت و قرضم را

وَ دَيْنى آمينَ رَبَّ الْعالَمينَ

ادا فرمائى ، اجابت فرما اى پروردگار جهانيان

دعا عقب نمازهاى فريضه

و مى خوانى عقب نمازهاى فريضه :

يا عَلِىُّ يا عَظيمُ يا غَفُورُ يا رَحيمُ اَنْتَ الرَّبُّ الْعَظيمُ الَّذى لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ

اى والا اى بزرگ اى آمرزنده اى مهربان تويى پروردگار بزرگى كه نيست مانند او چيزى

وَ هُوَ السَّميعُ الْبَصيرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ

و او شنوا و بينا است و اين ماهى است كه آنرا بزرگ و گرامى داشته و او را شرافت و برترى داده اى

عَلَى الشُّهُورِ وَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذى فَرَضْتَ صِيامَهُ عَلَىَّ وَ هُوَ شَهْرُ

بر ماههاى ديگر و اين ماهى است كه روزه آن را بر من واجب كرده و اين ماه

رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ هُدىً لِلنّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى

رمضان است همان ماهى كه قرآن را در آن فرو فرستادى آن قرآنى كه راهنماى مردم و نشانه هاى روشنى از هدايت

وَالْفُرْقانِ وَ جَعَلْتَ فيهِ لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ جَعَلْتَها خَيْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ فَيا

و جدا ساختن (ميان حق و باطل ) است و قراردادى در اين ماه شب قدر را و آن را بهتر از هزار ماه كردى پس اى

ذَالْمَنِّ وَ لا يُمَنُّ عَلَيْكَ مُنَّ عَلَىَّ بِفَكاكِ رَقَبَتى مِنَ النّارِ فيمَنْ تَمُنُّ

منت دارى كه كسى بر تو منت ندارد منت نه بر من به آزاد ساختنم از آتش در ميان آنانكه

عَلَيْهِ وَ اَدْخِلْنِى الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ

بر آنها منت نهى و داخل بهشتم گردان برحمتت اى مهربانترين مهربانان

دعا بعد از هر نماز واجب

شيخ كفعمى درمصباح و بلد الامين و شيخ شهيد در مجموعه خود از حضرت رسول (صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ آله) نقل كرده اند كه آن حضرت فرمود هركه اين دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبى بخواند حق تعالى بيامرزد گناهان او را تا روز قيامت و دعا اين است :

اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ

خدايا بفرست بر خفتگان در گور نشاط و سرور

اَللّهُمَّ اَغْنِ كُلَّ فَقيرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ كُلَّ جايِعٍ اَللّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيانٍ

خدايا دارا كن هر ندارى را خدايا سير كن هر گرسنه اى را خدايا بپوشان هر برهنه را

اَللّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدينٍ اَللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ اَللّهُمَّ رُدَّ

خدايا ادا كن قرض هر قرضدارى را خدايا بگشا اندوه هر غمزده را خدايا به وطن بازگردان هر

كُلَّ غَريبٍ اَللّهُمَّ فُكَّ كُلَّ اَسيرٍ اَللّهُمَّ اَصْلِحْ كُلَّ فاسِدٍ مِنْ اُمُورِ

دور از وطنى را خدايا آزاد كن هر اسيرى را خدايا اصلاح كن هر فسادى را از كار

الْمُسْلِمينَ اَللّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَريضٍ اَللّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنا بِغِناكَ اَللّهُمَّ

مسلمين خدايا درمان كن هر بيمارى را خدايا ببند رخنه فقر ما را به وسيله دارائى خود خدايا

غَيِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِكَ اَللّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَاَغْنِنا مِنَ

بدى حال ما را بخوبى حال خودت مبدل كن خدايا ادا كن از ما قرض و بدهيمان را و بى نيازمان كن از

الْفَقْرِ اِنَّكَ عَلى كُلِّشَىءٍ قَديرٌ

ندارى كه راستى تو بر هر چيز توانائى

دعاى حجّ

و شيخ كلينى در كافى روايت كرده از ابوبصير كه حضرت صادق (عليه السلام) در ماه رمضان اين دعا رامى خواند :

اَللّهُمَّ اِنّى بِكَ وَ مِنْكَ اَطْلُبُ

خدايا من بوسيله تو و از شخص تو مى جويم

حاجَتى وَ مَنْ طَلَبَ حاجَةً اِلىَ النّاسِ فَاِنّى لا اَطْلُبُ حاجَتى اِلاّ

حاجتم را و هر كه حاجت خويش از مردم مى جويد ولى من نجويم حاجتم را جز

مِنْكَ وَحْدَكَ لا شَريكَ لَكَ وَ اَسْئَلُكَ بِفَضْلِكَ وَ رِضْوانِكَ اَنْ تُصَلِّىَ

از تو تنها كه شريكى ندارى و از تو خواهم به حق فضل و خوشنوديت كه درود فرستى

عَلى مُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ وَ اَنْ تَجْعَلَ لى فى عامى هذا اِلى بَيْتِكَ

بر محمد و خاندان او و اينكه در اين سال براى رسيدن من به خانه

الْحَرامِ سَبيلاً حِجَّةً مَبْرُورَةً مُتَقبَّلَةً زاكِيَةً خالِصَةً لَكَ تَقَرُّ بِها عَيْنى

محترمت كعبه راهى قرار دهى كه حجى صحيح و پذيرفته و پاكيزه و خالص براى تو انجام دهم آن چنانكه ديده ام

وَ تَرْفَعُ بِها دَرَجَتى وَ تَرْزُقَنى اَنْ اَغُضَّ بَصَرى وَ اَنْ اَحْفَظَ فَرْجى

بدان روشن شود و درجه ام بدان بالا رود و روزيم كن كه ديده ام را بپوشانم و عورتم را (از گناه ) نگهدارم

وَ اَنْ اَكُفَّ بِها عَنْ جَميعِ مَحارِمِكَ حَتّى لايَكُونَ شَىءٌ آثَرَ عِنْدى

و خود را از همه كارهاى حرام تو باز دارم تا بدان حد كه هيچ چيزى در پيش من محبوبتر

مِنْ طاعَتِكَ وَ خَشْيَتِكَ وَالْعَمَلِ بِما اَحْبَبْتَ وَالتَّرْكِ لِما كَرِهْتَ

از اطاعت و ترس از تو و انجام آنچه دوست دارى و نكردن آنچه را ناخوش دارى

وَ نَهَيْتَ عَنْهُ وَاجْعَلْ ذلِكَ فى يُسْرٍ وَ يَسارٍ وَ عافِيَةٍ وَ ما اَنْعَمْتَ بِهِ

و آنرا قدغن كرده اى نباشد و قرار ده همه اينها را در گشايش و آسودگى و تندرستى با هر چه نعمت كه

عَلَىَّ وَ اَسْئَلُكَ اَنْ تَجْعَلَ وَفاتى قَتْلاً فى سَبيلِكَ تَحْتَ رايَةِ نَبِيِّكَ

به من داده اى و از تو خواهم كه مرگ مرا كشته شدن در راهت قرار دهى كه در زير پرچم پيغمبرت

مَعَ اَوْلِياَّئِكَ وَ اَسْئَلُكَ اَنْ تَقْتُلَ بى اَعْداَّئَكَ وَ اَعْداَّءَ رَسُولِكَ وَ اَسْئَلُكَ

با دوستانت كشته شوم و از تو خواهم كه دشمنان خود و دشمنان پيامبرت را بدست من بكشى و از تو خواهم

اَنْ تُكْرِمَنى بِهَوانِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ وَ لا تُهِنّى بِكَرامَةِ اَحَدٍ مِنْ

كه مرا گرامى دارى بخوار كردن هر يك از خلق خود كه خواهى ولى خوارم نكنى به گرامى داشتن هيچيك از

اَوْلِياَّئِكَ اَللّهُمَّ اجْعَلْ لى مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً حَسْبِىَ اللّهُ ما شاَّءَ اللّهُ

دوستانت خدايا قرار ده براى من با پيامبرت راهى خدا مرا بس است و آنچه خواهد شود

مؤ لف گويد: كه اين دعاء موسوم به دعاى حجّ است سيّد در اقبال از حضرت صادق (عليه السلام) روايت كرده خواندن آن را در شبهاى ماه رمضان بعد از مغرب و كفعمى در بلدالا مين گفته كه مستحب است خواندن آن در هر روز از ماه رمضان و در شب اوّل نيز و شيخ مفيد در مقنعه براى خصوص شب اوّل نقل كرده بعد از نماز مغرب .

و بدانكه بهترين اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارك رمضان خواندن قرآن است و بسيار بايد خواند چه آنكه قرآن در اين ماه نازل شده است و وارد شده كه هر چيزى را بهاريست و بهار قرآن ماه رمضان است و در ماه هاى ديگر هر ماهى يك ختم سنت است و اقلّش شش روز است و در ماه رمضان در هر سه روز يك ختم سنّت است و اگر روزى يك ختم تواند بكند خوب است .

علامه مجلسى (رَحَمهُ اللّهُ ) فرموده كه در حديث است كه بعضى از ائمّه (عَليهمُ السلام) در اين ماه چهل ختم قرآن و زياده مى كردند و اگر ثواب هر ختم قرآنى را به روح مقدّس ‍ يكى از چهارده معصوم (عَليهمُ السلام) هديّه كند ثوابش مضاعف گردد و از روايتى ظاهر مى شود كه اجر چنين كسى آن است كه با ايشان باشد در روز قيامت و دراين ماه دعا و صلوات و استغفار بسيار بايد نمود و لااِلهَ اِلا اللّهُ بسيار بايد گفت و روايت شده كه جناب امام زين العابدين (عليه السلام) چون ماه رمضان داخل مى شد تكلّم نمى كرد مگر به دعاء و تسبيح و استغفار و تكبير و بايد اهتمام بسيار نمود به عبادت و نافله هاى شب و روز .

آداب افطار و ساير اعمال در شبهاى ماه رمضان

قسم دوّم : اعمالى است كه در شب هاى ماه رمضان بايد بجا آورد و آن چند امر است :

اوّل افطار است و مستحب است كه بعد از نماز شام افطار كند مگر آنكه ضعف بر او غلبه كرده باشد يا جمعى منتظر او باشند.

دوّم آنكه افطار كند با چيز پاكيزه از حرام و شُبهات و بهتر آن است كه به خرماى حلال افطار كند تا ثواب نمازش چهارصد برابر گردد و به خرما و آب و به رطب و به لبن و به حلوا و به نبات و به آب گرم به هر كدام كه افطار كند نيز خوب است.

سوّم آنكه در وقت افطار دعاهاى وارده آن را بخواند از جمله آنكه بگويد:

اَللّهُمَّ لَكَ صُمْتُ وَعَلى رِزْقِكَ اَفْطَرْتُ وَعَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ

خدايا براى تو روزه گرفتم و با روزى تو افطار كنم و بر تو توكل كنم

تا خدا عطا كند به او ثواب هر كسى را كه در اين روز روزه داشته و اگر دعاى اَللّهُمَّ رَبَّ النّورِ الْعَظيمِ را كه سيّد و كفعمى روايت كرده اند بخواند فضيلت بسيار يابد و روايت شده كه حضرت اميرالمؤ منين (عليه السلام) هرگاه مى خواست افطار كند مى گفت :

بِسْمِ اللّهِ اَللّهُمَّ لَكَ صُمْنا وَعَلى رِزْقِكَ

خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو

اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّكَ اَنْتَ السَّميعُ الْعَليمُ

افطار كنيم پس از ما بپذير كه براستى تو شنوا و دانايى

چهارم در لقمه اوّل بگويد بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرّحَيمِ يا واسِعَ الْمَغْفِرَةِ اِغْفِرْ لى تا خدا او را بيامرزد و در خبر است كه در آخر هر روز از روزهاى ماه رمضان خدا هزار هزار كس را از آتش جهنّم آزاد مى كند پس از حق تعالى بخواه كه تو را يكى از آنها قرار دهد .

پنجم در وقت افطار سوره قدر بخواند .

ششم در وقت افطار تصدّق كند و افطار دهد روزه داران را اگر چه به چند دانه خرما يا شربتى آب باشد و از حضرت رسول (صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ آله) مرويست كه كسى كه افطار دهد روزه دارى را از براى او خواهد بود مثل اجرِ آن روزه دار بدون آنكه از اجر او چيزى كم شود و هم از براى او خواهد بود مثل آن عمل نيكويى كه بجا آورد آن افطار كننده به قوه آن طعام و آية الله علامه حلّى در رساله سَعدِيَّه از حضرت صادق (عليه السلام) نقل كرده كه فرمود هر مؤمنى كه اطعام كند مؤمنى را لقمه اى در ماه رمضان بنويسد حق تعالى براى او اجر كسى كه سى بنده مؤمن آزاد كرده باشد و از براى او باشد نزد حق تعالى يك دعاى مستجاب .

هفتم در هر شب خواندن هزار مرتبه اِنّا اَنزَلْناهُ وارد است

هشتم در هر شب صد مرتبه حمَّ دُخان را بخواند اگر ميسّر شود

نهم سيّد روايت كرده كه هر كه اين دعا را بخواند در هر شب ماه رمضان آمرزيده شود گناهان چهل سال او :

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على

خدايا اى پروردگار ماه رمضان كه در آن قرآن را فرستادى و بر

عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ

بندگان روزه را در اين ماه واجب كردى درود فرست بر محمد و آل محمد و روزيم گردان حج خانه

الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَاغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ

محترم خود كعبه را در اين سال و در هر سال و بيامرز برايم اين گناهان بزرگ را

فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ

كه براستى نيامرزد آنها را جز تو اى بخشاينده و اى بسيار دانا

دهم در هر شب بخواند بعد از مغربدعاى حجّ را كه در قسم اوّل گذشت

 http://www.aviny.com/mafatih/motoon/Mafatih029.aspx

تعداد بازدید از این مطلب: 2269
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : جمعه 17 خرداد 1392
نظرات

عید مبعث مبارک.

تعداد بازدید از این مطلب: 1746
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 11 خرداد 1392
نظرات

143.عوامل سنگينى ترازوى اعمال
رسول خدا (ص ) فرمود: پنج چيز است كه بسيار موجب سنگينى ترازوى اعمال مى گردد:
1- سبحان الله
2- الحمد لله
3- لا اله الا الله
4- الله اكبر
5- فرزند شايسته اى از مسلمانى بميرد و مسلمان در مصيبت او صبر كند.(147)
www.ghadeer.org/akhlagh/zekr

تعداد بازدید از این مطلب: 2222
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 11 خرداد 1392
نظرات

 

 
با اتمام کنگره جهانی موبایل، مراسم اهدای جوایز سالانه این کنگره برگزار شد و طی آن بهترین دستگاه جدید موبایل، تبلت در سال 2013 و همچنین بهترین تلفن هوشمند انتخاب شد.
 
خبرگزاری مهر: با اتمام کنگره جهانی موبایل، مراسم اهدای جوایز سالانه این کنگره برگزار شد و طی آن بهترین دستگاه جدید موبایل، تبلت در سال 2013 و همچنین بهترین تلفن هوشمند انتخاب شد.

کنگره جهانی موبایل بارسلون که طی روزهای 25 تا 28 فوریه در اسپانیا برگزار شده بود امسال جایزه بهترین تلفن هوشمند را به گلکسی S3 سامسونگ اهدا کرد.

اما در بخش بهترین دستگاه جدید تلفن یا تبلت جدید کنگره جهانی موبایل جایزه خود را به اچ تی سی وان ارائه کرد.


این درحالی است که بهترین تلفن همراه غیر هوشمند به نوکیا آشا 305 اهدا شد و سامسونگ بهترین تولید کننده سال شناخته شد.

اما در بخش بهترین تبلتها گوگل و ایسوس برای ارائه نکسوس 7 جایزه گرفتند.

کنگره جهانی موبایل بزرگترین نمایشگاه جهانی برای صنعت موبایل است که طی آن اپراتورهای موبایل، تولید کنندگان دستگاه های موبایل، ارائه دهندگان فناوری و فروشندگان سراسر دنیا در آن شرکت می کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2032
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 11 خرداد 1392
نظرات

ترفند برای ترک اعتیاد به اینترنت

 

 

8ترفند برای ترک اعتیاد به اینترنت

 

‏اگر ساعت‏های زیادی از وقت مفید و اوقات فراغت خودتان را پای اینترنت صرف می‏کنید، اگر جهت دانلود رایگان یا وبگردی تا نیمه شب بیدارید، اگر با دوستان‏تان در یاهو مسنجر قرار گذاشته‏اید تا ساعت‏ها چت کنید، اگر می‏خواهید در گروه دوستیابی که به تازگی عضو شده‏اید گشت‏زنی کنید تا دوستان بیشتری جذب کنید، اگر... هیچ بعید نیست که شما گریبانگیر پدیده‏ای به نام «اعتیاد به اینترنت» شده‏اید. به ویژه اگر می‏بینید اعضای خانواده برای سلامتی شما نگرانند و به هیچ یک از کارهای خود نمی‏رسید. همینطور هزینه زیادی را نیز قطعاً بابت سرویس اینترنت خود متحمل شده‏اید.

 



در این ترفند قصد داریم به معرفی 8 راهکار جهت ترک اعتیاد به اینترنت بپردازیم.

1- لحظه‏ای با خود فکر کنید آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست یا به ضررتان؟ و آیا هزینه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنید مسنجرها همیشه آنلاین هستند، سرویس‏دهنده‏های دوست‏یابی و گروه‏های دسته‏جمعی همیشه هستند و بهتر هم خواهند شد، سایت‏های تفریحی همیشه برقرار خواهند بود و... .

 

2- به جسم و روان‏تان استراحت بدهید. استفاده زیاد از رایانه چشمان شما را ضعیف، ناراحتی در قسمت‏های مچ دست، انگشتان، ستون فقرات و گردن و پاها را بیشتر می‏کند و رفتاری یک بُعدی و گوشه‏گیر به شما می‏دهد و حتی اعتماد به نفس شما در زندگی اجتماعی را نیز دستخوش تغییر قرار می‏دهد. پس از هر 30 دقیقه کار با رایانه برخیزید و کمی راه بروید. برای استراحت دادن به چشمان‏تان، در محیطی روشن کار کنید و هنگام کار با رایانه هر 10 دقیقه به محلی خیره شوید، کمی پلک بزنید و بعد شروع به کار کنید.

 

3- برای اوقات فراغت خود برنامه‏ریزی کنید و سعی کنید در این برنامه‏ریزی زمان استفاده از اینترنت را در اولویت‏های پایین‏تر قرار دهید.

 

4- با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و به تفریح‏های دسته‏جمعی روی بیاورید. تفریح‏های دسته‏جمعی باعث می‏شود تا شما رفتار اجتماعی صحیح را جایگزین رفتار گوشه‏گیری ناشی از حضور طولانی مدت در اینترنت کنید.

 

5- از اماکن دیدنی و تفریحی محل زندگی خود استفاده کنید، اما نه از روی گوگل ارث!

 

6- شب‏ها زود بخوابید. وقت خودتان را صرف دانلود رایگان نکنید تا صبح بتوانید با نشاط کامل به برنامه‏های اوقات فراغت خود برسید. اگر شاغل هستید شغل خود را به خاطر شب زنده‏داری اینترنتی به خطر نیندازید..

 

7- ورزش کنید. به باشگاه‏های ورزشی مراجعه و در یک رشته مورد علاقه ثبت‏نام کنید. اگر نمی‏خواهید هزینه‏ای پرداخت کنید کمی نرمش و پیاده‏روی کنید.

 

8- مطالعه کنید. جدیدترین کتاب‏های مورد علاقه خود را از کتاب‏خانه‏ها و کتاب‏فروشی‏ها تهیه کرده و بخوانید. اما سعی کنید پیرامون کامپیوتر و اینترنت نباشند!

بیتوته

تعداد بازدید از این مطلب: 2076
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : 12 فروردين 1392
نظرات
آیت الله بهجت:

1890. حكم بازى با شطرنج و پاسور چيست؟

ج. بازى كردن با آلات قمار، از قبيل نرد و پاسور و شطرنج، با برد و باخت حرام قطعى است و بدون برد و باخت، احتياط در ترك آن است و در شطرنج، احتياط شديدتر است.

1891. آيا بازى‏هايى كه حرام است مانند: ورق و شطرنج اگر با كامپيوتر انجام شود، چه صورتى پيدا مى‏كند؟

ج. فرق نمى‏كند، فى الجمله.

آیت الله سیستانی:

سؤال:اگر بازى با شطرنج به عنوان يك علم ، هنر و يك ورزش فكرى انجام شود و مسلما هيچگونه قمار يا شرط بندى هم در كار نباشد آيا اشكالى وجود دارد ؟

پاسخ: بازى با شطرنج جايز نيست بلى اگر احراز شود در هيچ كجا بازى با برد و باخت مالى با آن معمولا انجام نمى شود بازى با آن جايز خواهد بود ولى ظاهرا اين فرض محقق نيست .
سؤال: بازى كردن نرده تخت و ساير بازیهايى از اين نوع چه حكمى دارد؟
پاسخ: بازى نرد حرام است، و همچنين بقيه بازيها اگر همراه شرط بندى باشد و همچنين بنابر احتياط واجب اگر همراه با شرط بندى نباشد اگر در عرف محل به عنوان آلات قمار شناخته شود.

آیت الله وحید خراسانی:

سوال 269 : آيا بازى با شطرنج جايز است؟
در صورتي كه برد و باخت مالي باشد حرام است ، ودر صورتي كه برد و باخت مالي نباشد بنا بر احتياط واجب اكيد حرام است ، و زماني برد و با خت نيست كه قرار نباشد چيزي به برنده بدهند و فقط بازي كردن باشد .
سوال 270 : بازی با پاسور چه حکمی دارد؟
با برد و باخت حرام است و بدون آن بنابر احتياط واجب أکید جايز نيست.
سوال 271 : حکم بازی کردن با تخته نرد چیست؟
در مفروض سؤال با شرط بندي جايز نيست و بدون آن بنا بر احتياط واجب اکید جايز نيست.

آیت الله مکارم شیرازی:

س-آیا بازى باشطرنج در عصر حاضر اشکال دارد؟

ج-اگرشطرنج در عرف عام از آلات قمار محسوب شود بازى با آن حرام است و اگر از حالت قمار خارج و جزء ورزشهاى فکرى در آمده باشد اشکالى ندارد.

س-آیا بازى با پاسور بدون برد و باخت جایز است؟
ج-اگر پاسور در عرف عام از آلت قمار خارج شده و صرفاً به عنوان یک سرگرمى استفاده مى شود بازى با آن بدون برد و باخت مالى اشکال ندارد.

آیت الله خامنه ای:

س: تماشاى پاسور بازى ديگران چه حکمى دارد؟
ج) اگر مستلزم مفسده و يا تأييد عملى آن محسوب شود، جايز نيست.

تعداد بازدید از این مطلب: 2918
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


×
نویسنده : BARANE313
تاریخ : 12 فروردين 1392
نظرات

سال نو مبارک

تعداد بازدید از این مطلب: 2223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چترها را باید بست زیر باران باید رفت فکر را خاطره را زیر باران باید برد با همه مردم شهر زیر باران باید رفت دوست را زیر باران باید برد عشق را زیر باران باید پیدا کرد زیر باران باید بازی کرد زیر باران باید چیز نوشت حرف زد نیلوفر کاشت زندگی تر شدن پی در پی زندگی آب تنی کردن در حوضچه "اکنون" است رخت ها را بکنیم آب در یک قدمی است ... سهراب سپهری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود